شناسهٔ خبر: 62316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس معاونت راهسازی راه و ترابری استان سمنان خبر داد:

ابلاغ اعتبار به راه روستایی در سال‌های گذشته ناکافی بود/احداث ۲ هزار و ۷۲۷ کیلومتر راه روستایی در استان تا افق ۱۴۰۴

راه روستایی رییس معاونت راهسازی راه و ترابری استان سمنان با اشاره به اینکه وضعیت ابلاغ اعتبار به راه روستایی در سال‌های گذشته محدود و ناکافی بوده است، گفت: پیش‌بینی ما در افق ۱۴۰۴، ۲ هزار و ۷۲۷ کیلومتر است و امسال با ابلاغ اعتبار ۷ میلیارد عمده پروژه‌های راه‌های روستایی راه‌اندازی شده است.

محمدرضا عرب‌احمدی، رییس معاونت راهسازی راه و ترابری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌های روستایی استان گفت: مساحت کل راه‌های روستای استان ۲ هزار و ۱۲۷ کیلومتر است که از این مقدار ۲۲۶ کیلومتر در حال احداث است. ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت و احداث محور میامی- گیلان و ۱۶۶ کیلومتر نیز پروژه ساخت و روکش آسفالت داریم.

وی افزود: پیش‌بینی ما در افق ۱۴۰۴، ۲ هزار و ۷۲۷ کیلومتر است  و در حال حاضر ۲۵ پروژه در دست احداث داریم که تعدادی از آن‌ها در دست بهره‌برداری و آماده تحویل است.

این مدیر استانی با برشمردن برخی محورهای روستایی در حال احداث یا بهره بردای در استان توضیح داد: احداث ۸ کیلومتر محور میامی- گیلان، آماده آسفالت شده است و پروژه ساخت روستای "ابر" نیز به پایان رسیده است. محور روستایی محمدآباد به پل ابریشم بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارد. راه‌های مسیح آباد و شفی‌آباد نیز در حال احداث است. پروژه‌ امامزاده جعفر نیز تکمیل شده است.

عرب‌احمدی در ادامه دربار وضعیت مطالبات در استان توضیح داد: مقداری مطالبات از سال‌های گذشته باقی مانده است که جزو اعتبارات ملی بودند. مقدری از آن‌ها پرداخت شده است. در واقع مبلغ  ۳ میلیارد تومان، مقدار بدهی استان بود که یک و نیم میلیارد آن پرداخت شده است. در پروژه‌های جدید هم مقداری بدهی وجود دارد.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبار مناسب در سال جاری گفت: خوشبختانه امسال با ابلاغ اعتبار ۷ میلیارد همه این پروژه‌ها راه‌اندازی شده است و ابلاغ بسیار خوبی به شمار می رود. یک سری پروژه هم در دست  مناقصه داریم که در حال انجام است.

رییس معاونت راهسازی استان سمنان همچنین درباره اصلی‌ترین چالش راه روستایی استان گفت: بیشترین مشکل ما محدودیت ابلاغ اعتبار در سال‌های گذشته بود که در سال جدید با آن مواجه نبودیم و با حمایت‌های جدید از راه روستایی این مساله امسال حل شده است و روستاهای بالای ۳۰ خانوار عمدتا آسفالت شده‌اند؛ غیر از پروژه "پل ابریشم" که به طول ۶۰ کیلومتر راه است و در حال حاضر قراردادی هم برای پیشرفت و آسفالت آن بسته شده است.

عرب‌احمدی در ادامه تصریح کرد: درباره موضوع قیر هم مشکل خاصی در استان نداریم و در حال حاضر اغلب راه‌های روستایی پروژه‌های در حال پیشرفت هستند و این فعالیت‌ها براساس سیاست‌های جدید وزارت راه پر رونق شده است.

رییس معاونت راهسازی راه و ترابری استان سمنان گفت: در چند سال اخیر فعالیت چندانی در راه روستایی انجام نمی‌شد؛ چرا که توسط مردم با هزینه خودشان با قیر رایگان هم توان فعالیت در راه روستایی نبود و امسال با ابلاغ اعتبار ملی و پی‌گیری‌هایی که از فرمانداری و استاندری انجام می‌شود، مشکلات باقی مانده راه‌های روستایی استان رفع خواهد شد./

 

نظر شما